چکاوک
چکاوک

طراحی لوگو

طراحی لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

همانگونه که می دانید هر شرکت، اداره، سازمان و یا نهاد خصوصی و دولتی با یک “نماد” یا “نشانه” شناخته می شود. به عنوان مثال شرکت ایران خودرو با آرم “اسب” (سمند) شناخته شده است. این امر به نحوی “برندیگ” و برند سازی برای آن شرکت است.

برندیگ و هویت بصری شاخه ای از حوزه تبلیغات و بازاریابی است که با زیبایی شناسی بصری در حوزه گرافیک و طراحی عجین شده است.طراحی لوگو ی حرفه ای با لوگو ریوال یا نماد یک شرکت خوب،  می بایست دارای خصوصیاتی ارزشی اقتصادی و هنری والایی باشد تا بتواند به صورت اجمالی معرف آن شرکت یا ارگان در کوتاه ترین زمان ممکن باشد. شرکت های زیادی در دنیا امروزه از امر برندیگ برای مطرح شدن و رقابت استفاده می کنند.

نمایش بیشتر

به صورت کوتاه  اگر شما یک شرکت داشته باشید و یک نماد را برای شرکتتان معرفی کنید و سالیان متمادی با همان نماد کار کنید. مردم شما را با آن نماد می شناسند. و حتی اگر تعداد شعبه های متعددی در شهر و کشور داشته باشید، مردم صرفا جهت مراجعه به این شعب در شهر به دنبال نماد و آرم شرکت شما خواهند گشت.

تفاوت نوشته با آرم و لوگو و لوگو تایپ در این است که صرفا شما را متمایز می کند و این امر بسیار مهم خواهد بود، نماد بانک ملت را در نظر بگیرید شما اگر در خیابانی نا آشنا به دنبال این بانک بگردید صرفا چشم و ذهن شما به دنبال نماد این بانک خواهد گشت، حال اگر در یک خیابان به دنبال یه بانک با نوشته معمولی بودید چقدر سخت تر بود. این تنها بخش کوچکی از برند سازی و نماد سازی در تبلیغات است. از آنجایی که در این بخش قصد بر توضیح “ساخت آرم و نشان تجاری توسط طراحان حرفه ای” در مدیوم رسانه ای داریم این مبحث را در اینجا خاتمه داده و به “طراحی آرم” و یا “نشان واره” خواهیم پرداخت.

لوگو

در بالا به صورت اجمالی در رابطه با آرم و لوگو توضیح داده شد. طراحی لوگو حرفه ای با لوگو ریوال دارای یک خاصیت بصری است اما در رسانه و مدیا شما با حرکت، صدا و در کل متغییرهای بصری و شنیداری روبرو هستید. حال این به چه معنی است؟

با یک مثال ساده شروع خواهیم کرد قطعا همه ما با سری اول موبایل های که در ایران ورود پیدا کرداند  آشنا هستیم، شرکت Nokia جزوه همین دسته از بازار رقابتی در ایران بوده است. اگر از شما بپرسم لوگو شرکت نوکیا چیست؟ در جواب چه خواهید گفت ؟
دو دست که همدیگر را می فشارند؟ یک دست کودک و یک دست مسنتر !

قطعا شما در همین حین که به این تصویر را تجسم نمودید، صدایی نیز به ذهنتان خطور کرد، که آن هم مختص به شرکت نوکیا خواهد بود.

باید به شما بگویم شما درست تصور کرده اید با این تفاوت که لوگوی شرکت نوکیا  این میباشد و آن چیزی که شما بیان نموده اید خدمات طراحی لوگو  شرکت نوکیا بوده است.

حال چه سودی لوگو برای شما و تجارت شما خواهد داشت؟

انسان دارای حواس ۵ گانه است و این حواس به صورت ناخودآگاه بر روی ذهن شما تاثیر عمیقی خواهد داشت. بوی یک گل رز را می توانید تجسم کنید؟ این امر نشان می دهد حتی اگر گل رزی وجود نداشته باشد شما بوی آن را در ذهنتان ثبت و حتی قابلیت یاد آوری آن را نیز دارید. آرم استیشن می تواند دقیقا همین قابلیت را داشته باشد.

دقت کنید در جهان امروز و شما می بایست به صورت خیلی دقیق ، حساب شده و حرفه ای اقدام به تبلیغ نمایید این روش ها اعبارت اند از :

• آشنایی
• اعتماد سازی
• معرفی
• ایجاد نیاز
• فروش و خدمات
• پیگیری پس از فروش

شاید به نظر شما این مطالب چه ارتباطی به خدمات طراحی لوگو دارد، توجه داشته باشید نشان واره با وجود دارا بودن زیبایی بصری و شنیداری، اما در حوزه برندیگ قرار میگیرد.

طراحی لوگو تلفیقی از ماهیت و شاکله ی شرکت شماست. یک تبلیغ و لوگو که حتی بعد از مدت زمان استفاده از آن نیز هنوز جذاب و قابل تکرار و حتی به صورت فوکاهی مورد استفاده باشد، لوگو موفقی است به عنوان مثال “صاایران، هر روز بهتر از دیروز، دین، دین” این برندسازی آنقدر محبوب و موفق بوده است که حتی بعد از حیات بصری و شنیداری خود نیز امتداد داشته و بارها و بارها تکرار شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
آخرین مطالب

نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: